Siostra Regina ma 100 lat. I niesamowitą historię. "Nie spotkałam w życiu złych ludzi, tylko głupich"




Siostra Regina Mizgier urodziła się 4 kwietnia 1918r. w pociągu. Ochrzczona została przez księdza, który uciekał do Polski.
Przeczytajcie resztę historii tej niezwykłej kobiety.


Duchownym, który ochrzcił Reginę był sam ks. Ignacy Skorupka, bohater cudu nad Wisłą - podaje "Gość Niedzielny". Przypadkiem znalazł się on w tym samym pociągu, którym rodzina Mizgierów wracała z Syberii do ojczyzny.

Dzieciństwo Regina spędziła w Lidze niedaleko Wilna. Choć w domu się nie przelewało, siostra z uśmiechem opowiada o tamtych czasach: - Mama nas wykarmiła obierkami. W moździerzu biłyśmy je na mąkę. Pierwszorzędne były z niej ciasteczka, a jeszcze lepsze kluski.

W dzieciństwie siostra była niezłym łobuziakiem. Wspomina, że jako mała dziewczynka zachorowała na szkarlatynę. Mama  zostawiła ją w domu i poleciła starszym braciom pilnować niesfornej siostry. Regina nie mogąc wyjść z domu drzwiami, wymknęła  się na dwór... oknem.

Siostra Regina urodziła się w pociągu 4 kwietnia 1918 roku. Wyjątkowe urodziny świętuje razem ze stuleciem niepodległości


"Wymodliłam, żeby nie pamiętać wojny"

Jej energia i odwaga dały o sobie znać w czasie II wojny światowej. Regina została wówczas łączniczką AK. Dziś nie chce mówić jednak o działalności konspiracyjnej. - To są rzeczy, które przeżegnałam, wymodliłam i prosiłam pana Boga, żeby zapomnieć -
tłumaczy.

Regina przeżyła dwa więzienia, w Lidze i w Nowogródku. W tym drugim ślubowała Bogu, że jeśli wyjdzie na wolność, wstąpi do zakonu. I słowa dotrzymała: przystąpiła do Zgromadzenia Franciszkanek Rodziny Maryi, gdzie przyjęła imię Beata.

Siostra w tym roku skończyła 100 lat, ale wigoru można jej pozazdrościć. "Chociaż przełożona zabroniła jej wchodzić na drabinę i myć okna, przyznaje, że jeszcze w ubiegłym roku robiła to osobiście" - czytamy w "Gościu Niedzielnym". W marcu zaskoczyła wszystkich decyzją o przejściu Ekstremalnej Drogi Krzyżowej. - Mam dużo siły, bo dużo się modlę - odpowiadała siostrom, które twierdziły, że to dla niej zbyt duży wysiłek.


Dramatyczne przeżycia wojenne nie pozbawiły jej pogody ducha. - Nie spotkałam złych ludzi, tylko spotkałam głupich. Jestem zadowolona, że doczekałam tego momentu, w którym żyję obecnie - podsumowuje swoje życie równolatka niepodległej Polski.

Opowiedz nam swoją historię

Siostra Regina została zaproszona przez telewizję History do kampanii "Piękny wiek". Celem projektu jest opowiedzenie o najnowszej historii Polski przez pryzmat życia zwykłych-niezwykłych Polaków. Poza siostrą, wzięło w nim udział 6 innych stulatków i stulatek, którzy opowiedzieli stacji o swoich losach.

Do uczczenia 100-lecia niepodległości Polski zapraszamy również was. Podzielcie się z nami historiami swoich dziadków i babć, sąsiadów, nauczycieli, przyjaciół rodziny i innych starszych osób z waszego otoczenia, których życiorysy mogłyby służyć za scenariusz serialu.





Popularne posty z tego bloga

Żywcem upieczone dziecko w piekarniku zjedzone przez rodziców.

Katowała i głodziła małego Oskarka, chłopiec nie żyje. Ona wyjdzie na wolność za 2 lata

Śmierć przez zadławienie jest bolesna i bardzo męcząca. Musisz wiedzieć jak ratować dziecko!