Sławomir Świerzyński narzeka na niską emeryturę: “Nawet łódki nie zatankuję za te pieniądze!”





Lider zespołu Bayer Ful pochwalił się wysokością swojej emerytury jaką zaproponował mu ZUS.
Żona Sławomira była tak rozbawiona tą sumą, że stwierdziła, że nawet łódki za to nie zatankuje.






“Dostałem pisemko, w którym ZUS po 37 latach płacenia wymaganych stawek gwarantuje mi 386 zł emerytury. Nie mogłem w to uwierzyć. Moja żona się śmiała, że nawet łódki nie zatankuję za te pieniądze, nie mówiąc już o samochodzie. Według ustawy jeśli nie osiągam 700 złotych, to i tak je dostanę, co nie zmienia faktu, że państwo robi sobie z nas żarty” – powiedział muzyk w rozmowie z tabloidem.

Na szczęście Świerzyński, w przeciwieństwie do pozostałych emerytów, na brak pieniędzy nie narzeka, a jego grafik koncertowy jest wypełniony po brzegi. Za jeden występ potrafi zgarnąć nawet 30 tysięcy złotych. Piosenkarz ma też 12-hektarowe gospodarstwo i regularnie otrzymuje tantiemy.

“Żeby żyć na przyzwoitym poziomie, zamierzam i muszę pracować do końca życia. Niech oni mi tej emerytury nie dadzą, nawet jej nie chcę, ale niech mi zagwarantują, że będę zdrowy, bo naprawdę lubię swoją pracę i będę śpiewał, dopóki ludzie będą chcieli mnie słuchać” – dodał artysta.

Świerzyński, zwany przez niektórych “cesarzem disco polo”, nie zamierza się jednak użalać nad swoim losem. Przez lata koncertowania z Bayer Ful dorobił się fortuny. Ale ma świadomość, że spora część jego przyjaciół jest w dużo gorszej sytuacji.

Krzysztof Cugowski





Temat niskich emerytur dla artystów jakiś czas temu wywołał Krzysztof Cugowski. Były wokalista Budki Suflera żalił się, że po 40 latach pracy artystycznej może liczyć maksymalnie na 570 zł.

“Tak się tylko wydaje, że na emeryturze można odpocząć. Nawet nie będę wspominał o tej emeryturze, którą dostanę chyba w marcu 2016 r., bo to aż szkoda sobie tym zajmować głowę. Krótko mówiąc: będę musiał pracować do śmierci! Mnie nie dotyczą żadne obniżania wieku, podwyższania, bo ja i tak będę musiał pracować do śmierci” – mówił Cugowski w rozmowie z “Super Expressem”.



Alicja Majewska





Również głośno była wypowiedź Alicji Majewskiej, która przyznała, że w związku z bardzo niską emeryturą musi rozważyć sprzedaż domu.

“Od wielu lat noszę w portfelu zieloną legitymację, ale na moje konto wpływa niewiele ponad 1000 zł emerytury” – powiedziała w “Na Żywo”.

Maryla Rodowicz





Okazuje się, że nie lepiej ma Maryla Rodowicz. Choć piosenkarka przez kilkadziesiąt lat pracy artystycznej dorobiła się majątku, to również boryka się z problemem niskiej emerytury. Piosenkarka powiedziała, że jej emerytura wynosi 1,6 tys. zł. Aby wyliczono jej emeryturę, Maryla musiała przedstawić w urzędzie zaświadczenia z estrad oraz telewizji, które potwierdzają artystyczną działalność.

Popularne posty z tego bloga

Żywcem upieczone dziecko w piekarniku zjedzone przez rodziców.

Katowała i głodziła małego Oskarka, chłopiec nie żyje. Ona wyjdzie na wolność za 2 lata

Śmierć przez zadławienie jest bolesna i bardzo męcząca. Musisz wiedzieć jak ratować dziecko!